loading...

خرید لوازم یدکی چری در مشهد

بازدید : 8
دوشنبه 30 بهمن 1402 زمان : 11:21

امروزه براساس معیارهای مختلفی اشکال شمع خودرو وجود دارااست. از حیث کد حرارتی می‌قدرت به شمع‌های سرد و شمع‌های گرم اشاره نمود. در حالی که از نگاه مواد تولید کننده الکترودهای شمع، گونه های شمع‌های استاندارد (سرتخت یا این که نیکلی) و شمع‌های سوزنی (پلاتینیومی و ایریدیومی) متبوع می باشند. درپی، از جنبه‌های متعدد به تفاوت شمع سوزنی و بی آلایش اشاره خوا‌هیم کرد.

انواع شمع خودروهای چینی و لوازم یدکی چری در مشهد را از فروشگاه یدکی حقی مشهد پیروزی بخواهید.

تفاوت شمع سوزنی و ساده در تشکیل داد
معمولا به شمع‌های ساده یا این که به عبارتی شمع‌های نیکلی، شمع‌های ۲۰۰۰۰ کیلومتری نیز می گویند. چون ساختار آنان به سیرتکامل‌ای میباشد که بعداز هر ۲۰ هزار کیلومتر جنبش خودرو، نیاز به بده بستان دارا‌هستند. الکترودهای مثبت و منفی این نوع شمع از محصول فلز نیکل میباشند و به همین برهان مقاومت گرمایی کمتری دارا‌هستند. گاهی از لحاظ جرقه‌زنی، شمع‌های استاندارد یا این که ساده در حالت دشوار مانند سرعت بالا یا این که سربالایی معدود می آورند و سبب ناپخته‌سوزی موتور میگردند.

خرید قطعات چری در مشهد

شمع‌های سوزنی معمولا به ازای هر ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد خودرو نیاز به ردوبدل دارا هستند. از شمع‌های سوزنی می‌اقتدار به شمع‌های پلاتینیومی و شمع‌های ایریدیومی اشاره نمود چون کالا الکترود آنان اکثر زمان ها از فلزهای پلاتینیوم و ایریدیوم میباشد. الکترود مثبت برخی از اشکال شمع‌های پلاتینیومی از محصول پلاتینیوم و الکترود منفی آنان از محصول نیکل میباشد. درباره‌ی شمع‌های ایریدیومی نیز اینگونه قوانینی درستی می‌نماید. در اصل مصرف برق شمع‌های سوزنی از شمع‌های بی آلایش کمتر میباشد.

در حالتی که میخواهید از نگاه ظاهری تفاوت ساختاری شمع بی آلایش و سوزنی را متوجه بشوید، نگاهی به قسمت الکترودهای آن ها بیاندازید. شمع‌های سوزنی در نصیب گپ (مسافت دو الکترود)، ظاهری دقیق‌خیس و سوزنی‌صورت دارا‌هستند.

تفاوت شمع سوزنی و بی آلایش در کوشش موتور و سرعت خودرو
از آنجایی که الکترود مرکزی شمع بی آلایش سطح صاف و طول مقداری دارااست، با سپری شد مجال برقراری رابطه فی مابین دو الکترود مثبت و منفی آن دشوارتر می‌گردد. در سود برای واکنش الکترودها و ساخت جرقه مطلوب نیز مشکلاتی به وجود میاید و جرقه‌های ناقص سبب ساز ارتقا مصرف سوخت و استهلاک ماشین میشوند.

این مورد به جهت ساختار گوناگون شمع سوزنی، کمتر چشم میشود. الکترود مرکزی درین نوع شمع ساختار سوزنی و ظریفی داراست و این مزیت منجر می شود که درصد توفیق الکترودها در عکس العمل با هم بیشتر گردیده و سریع‌خیس جرقه‌های کار کشته‌تری زده شوند.

در اصل هرچه شدت جرقه‌ها بیشتر باشد، انفجار بزرگتری در محیط احتراق چهره میدهد و احتمال ناپخته‌سوزی موتور و مصرف بیشتراز حد سوخت به دست کم می رسد. این مورد ممکن میباشد روی عجله و اقتدار موتور هنگام هدایت آن اثر بگذارد و نمی‌قدرت اثر شمع موتور سوزنی در عجله خودرو را نادیده گرفت.

تفاوت شمع سوزنی و بی آلایش در معیار تحمل دمای بالا

از آنجایی که الکترود شمع بی آلایش یا این که استاندارد از کالا نیکل میباشد، بایستی بدانید که آلیاژ این فلز می تواند تا دمای ۴۰۰ جايگاه سانتی‌گراد را تحمل نماید. در مقابل، شمع‌های پلاتینیومی و ایریدیومی به ترتیب قابلیت و امکان تحمل تا دمای ۹۰۰ و ۱۲۰۰ سانتی‌گراد را دارا‌هستند.

تجارب علامت داده میباشد که هرچه الکترود یک شمع خودرو اقتدار تحمل دمای بیشتری داشته باشد، به طبع ارتفاع قدمت آن بیشتر شود. چون شمع خودرو همیشه در معرض گرمای نتایج از جرقه‌های پی درپی محیط احتراق میباشد و این زمینه مطمئنا روی ساختار آن نیز تاثیر میگذارد. شمع‌های مقاوم‌تری مانند شمع‌های سوزنی در‌این وضعیت دیرتر تغییر و تحول صورت میدهند و احتمال شکاف میل کردن ساختار آنان کمتر میباشد. جذاب میباشد بدانید که یک شمع خودرو شاید موردنیاز باشد که در پهنا یک دقیقه در حدود صد جرقه بزند!

تفاوت شمع سوزنی و ساده در ترازو ارتفاع قدمت
عالی میباشد بدانید که شمع خودرو خلال اینکه در معرض محیط احتراق و حرارت بالای آن میباشد، در معرض تکانه‌های شدید انفجار سوخت، نوسانات برق و رسوبات تشکیل‌شده ناشی از آب، سرب، بنزین و روغن نیز میباشد. همگی این مسائل سبب ساز بروز برخورد‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی می گردند که ممکن میباشد تاثیر تخریبی بر روی قطعات شمع داشته باشند.

به این ترتیب هرچه مال مواد به عمل رفته در شمع عالی باشد، ارتفاع قدمت آن بیشتر می گردد. تجربیات نشانه داده میباشد که شمع‌های ساده در غایت ۲۰ هزار کیلومتر برای شما کارکرد دارا‌هستند و شمع‌های سوزنی پلاتینیومی و ایریدیومی به معیار ۴۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر قدمت می‌نمایند. از دید ارتفاع قدمت می قدرت اعلام‌کرد که شمع‌های سوزنی به واقع شایسته ترین شمع موتور میباشند. شاید به همین برهان میباشد که بها شمع سوزنی گران‌خیس میباشد.

چه وقتی می بایست شمع خودرو را ردوبدل کنیم؟
سفارش میکنیم به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد خودرو، حالت شمع‌های آن را محاسبه نمایید. طبق تجارب در شرایطی که گپ یا این که مسافت در میان الکترودهای شمع از موقعیت استاندارد بیرون خواهد شد، قابل تهیه و تنظیم میباشد. در غیر این شکل بایستی برای ردوبدل شمع مبادرت نمائید.

تفاوت شمع سوزنی و بی آلایش

استعمال از یک شمع معیوب یا این که نامناسب، مطمئنا سبب ساز ارتقا مصرف سوخت در تاثیر نپخته‌سوزی، کاهش عجله خودرو، پر‌نور نشدن یا این که دیر پر‌نور شدن موتور خودرو و ساخت‌و‌ساز لرزش و صدا در خودرو می شود. اینها علائمی می باشند که می بایست مدام در حیث داشته باشید!


آیا شمع سوزنی برای خودروی اینجانب مطلوب میباشد یا این که شمع بی آلایش؟
متاسفانه باورهای غلطی در خصوص شمع‌های سوزنی و بی آلایش وجود داراست. اکثری از اشخاص تصور می‌نمایند که در شرایطی که از شمع سوزنی یا این که یک‌سری الکترود استعمال نمایند، تغییر تحول فاحشی در عجله خودروی آن‌ها تولید می گردد (شدیدا ارتقاء مییابد). در حالی که نمی‌دانند شمع‌ها بایستی بر طبق نوع سیستم موتور خودرو تعیین شوند. در واقع عامل تنوع بالا در ساخت‌و‌ساز گونه های شمع همین مورد میباشد. یک شمع هر تعداد الکترود داشته باشد، به عبارتی یک جرقه در رمز آن برای ساخت‌و‌ساز انفجار در ادغام سوخت و هوا کافی میباشد.

زمانی‌که میخواهید شمع را بده بستان فرمائید، ما یحتاج میباشد که به نوع موتور خودرو پایین لحاظ یک تعمیرکار ماهر دقت فرمائید. این قضیه درخصوص خودروهای جدیدتر مداقه بیشتری پیدا می نماید. نکته دیگری که بایستی در لحاظ بگیرید، تعداد سیلندر خودرو میباشد. این دو نکته در غایت تعداد شمع ما یحتاج شما‌را انتخاب می‌نمایند.

اتومات یا این که دستی بودن گیربکس یا این که دنده ماشین نیز عنایت داراست. با حدس این زمینه و اعتنا به شمع اورجینالی که تا قبل از این روی خودرو شما بوده میباشد، شایسته ترین گزینه را گزینش نمائید.

تجربیات آرم داده میباشد که برای خودروهای گاز سوز عالی میباشد به سراغ شمع‌های یکسری الکترودی یا این که سوزنی بروید. چون در سوژه تفاوت شمع سوزنی و بی آلایش در ترازو تحمل دمای بالا، به‌این قضیه اشاره کردیم که شمع‌های سوزنی امکان تحمل حرارت بیشتری را دارا هستند. بدین ترتیب نوع سوخت مصرفی خودرو نیز فاکتور دیگری میباشد که می بایست در طول گزینش شمع در لحاظ بگیرید.

به خیال داشته باشید که شمع‌ها بر روی سیلندر نصب میگردند و درصورتی که با سیستم موتور خودرو هماهنگ نباشند، خیلی زودتر از موعد وخیم گردیده یا این که حتی ممکن میباشد به قطعات دیگر جراحت برسانند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 156
  • بازدید کلی : 156
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی